Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Znojmo, příspěvková organizace,
Jana Palacha 956/8, 669 33 Znojmo

Střední zdravotnická škola
a vyšší odborná škola zdravotnická Znojmo, příspěvková organizace,

Jana Palacha 956/8, 669 33 Znojmo

Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Znojmo,
příspěvková organizace
Jana Palacha 956/8, 669 33 Znojmo

21. společný odběr krve žáků a studentů

Dne 4. 4. a 5. 4. 2023 se na hematologicko-transfuzním oddělení znojemské nemocnice uskutečnil společný odběr žáků a studentů naší školy. Tentokrát jsme se rozhodli podpořit naši místní skupinu ČČK, a i Oblastní spolek ČČK ve Znojmě. Krev přišlo darovat 21 zájemců a do odběrového boxu se jich dostalo celkem 18 včetně bývalé studentky Nikoly Česnekové. Objevily se i 3 "prvodárkyně" a Nikola Minarčíková ze 3. D se nechala zapsat do Českého národního registru dárců dřeně.

První ročník ve FN Brno

Prostřednictvím projektu OP JAK 1.III/10 zavítala 1. A do Fakultní nemocnice Brno. Její cesta vedla primárně na oddělení centrální sterilizace, kde žáci mohli na vlastní oči zhlédnout proces sterilizace a jeho jednotlivé fáze včetně přístrojové techniky. Mohli si tak utřídit vědomosti získané v rámci teoretické výuky. Nejzajímavější však byla návštěva centrální úpravny lůžek zajišťující dezinfekci a úpravu lůžek i lůžkovin.

jak

Ohlédnutí za závěrem praxe v Ingolstadtu

V pátek 31. 3. 2023 skupina šesti studentek ukončila svoji dvoutýdenní stáž v německém Ingolstadtu. Den před odjezdem je čekalo setkání v místní zdravotnické škole, kde měly možnost seznámit se s poznatky pana Manfreda Peischla, který se zabývá kineziologií a předává tak svým studentům netradiční zkušenosti s lidským tělem, kdy je cílem udržovat rovnovážný zdravotní stav pomocí svalů. Studentky tak měly možnost nejen vidět, ale i prakticky si vyzkoušet přesunovat nemocného na lůžku i mimo něj.

Druháci se vzdělávali v energetice

V rámci projektu OP JAK 1.III/10 navštívili žáci druhých ročníků infocentrum Jaderné elektrárny Dukovany a související přečerpávací vodní elektrárnu Dalešice. Obě exkurze byly velmi splnily svůj účel. Žáci se prostřednictvím 3D modelů, výkladu a především poutavých 3D projekcí seznámili s chodem a činnosti obou zařízení pro výrobu elektrické energie.

jak